Lezárult a visegrádi országok négy orvosi szimulációs központjának közös projektje: „V4 Network of Medical Simulation Centres: Building Good Practices”
A projektet a varsói Lazarski Egyetem vezette, a csehországi Masaryk Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a szlovák Pavol Jozef Šafárik Egyetem partnerségével. A projekt célja az orvosi szimulációs képzés és együttműködés előmozdítása a V4-régióban, valamint a régió mint értékes nemzetközi partner megismertetése a növekvő globális orvosi szimulációs iparban.
A projekt zárásaként „V4 Medical Simulation Centers Best Practices” címmel egy közös közlemény jelent meg, amely az alábbi linken érhető el:
Hallgatóink és munkatársaink 2024. február 28. és március 1. között a Banga Ilona Egészségtudományi Képzési Központ aulájában megismerkedhettek a 4. generációs sebészeti robot-technikával.
Az érdeklődők kipróbálhatták a robotsebészetet, 20-20 perces időkeretekben lehetett a rendszerrel dolgozni, szimulátoron és oktató hasmodellen.
A két és fél naposra tervezett eseményre 168 hely került meghirdetésre, de a regisztrált résztvevőkön felül naponta még 15-20 fő tudta kipróbálni a robotot, s így végül 250 érdeklődő hallgatóhoz eljuttatni az új sebészi technológiát. A hallgatóktól kérdőívek segítségével kaptunk visszajelzést, az eredményeket a mellékelt PDF összegzi.
Novum 2022. augusztus 29.
Valósághű szimuláció - Orvosi Készségfejlesztési központ a Szegedi Tudományegyetemen
Speciális képzések az SZTE-n a koronavírus-járvány kapcsán
Az Aneszteziológia és Intenzív Terápiás Intézet (AITI) oktatási tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetem Orvosi Készségfejlesztési Központjában
A 2020-as évet meghatározó SASR CoV-2 pandémia alatt a legtöbb esetben szimulációs körülmények közé kényszerült az egészségtudományi-gyakorlati felsőoktatás.
A Szegedi Tudományegyetem Orvosi Készségfejlesztési Központja a 2020/2021-es tanévben több területen is lehetőséget biztosított a gyakorlati oktatásra és az oktatásfejlesztésre.
2020 októberében indult az orvostudományi képzés III. évfolyamos hallgatói számára kialakított „Alapvető betegágy melletti készségek” c. szabadon választható tantárgy, s e kurzus továbbfejlesztéseként a 2021-es tanévben kerül sor az elméleti és gyakorlati modulokat tartalmazó „Bevezetés a kritikus állapotú beteg ellátásába” kötelező tantárgy oktatására, a IV. évfolyam számára.
A kompetencia alapú oktatás lépéseinek megtervezése nagy energiát igénylő feladat, az egyes évfolyamok számára tervezett gyakorlatok más és más megközelítést igényelnek.
Míg a III. évfolyam gyakorlati képzése során célunk a szituációs szimulációs oktatás megalapozása, a negyedéves orvostanhallgatóktól elvárjuk a klinikai tudás és gyakorlati készségek szintézisét.
Azzal, hogy az Orvosi Készségfejlesztési Központ fantomjain és magas hűségű szimulátorain szituációs szimuláció körülményei között gyakoroltattuk a hallgatókkal a különböző eszközök használatát -a nyugati kultúrák egészségtudományi képzési gyakorlatához hasonlóan- integráltuk az elméleti oktatást, a gyakorlati készségek megszerzését és az emberi tényezők megismerését.
Tapasztalataink szerint a szimulációs központ kiválóan alkalmas arra, hogy az aneszteziológia gyakorlati készségek egységesítve kerüljenek átadásra, ezzel jó alapot képezve, hogy a következő félévek során a hallgatók a személyes műtői gyakorlat során ne érezzék magukat idegenül az aneszteziológia világában.
(Dr. Blaskovics Ivett, Dr. Csorba Zsófia)
A részletes beszámoló az alábbi linken érhető el:
A Sebészeti Műtéttani Intézet nevében köszönetet mondunk azoknak az éttermeknek, akik támogatták önkéntes hallgatóink étkeztetését a képzésük során.
Külön köszönet a Fehértói Halászcsárda, illetve az „Etesd a Hősöket” keretében a Halácsi Major és a Turbó Pizza támogatásáért!
Mentőautó szimulátor az SZTE ÁOK Orvosi Készségfejlesztési Központjában (tovább a cikkhez) 2019. január Bővítik a Szegedi Egyetem Orvosi Készségfejlesztési Központját Szegedi Hírek 2018. augusztus
|