A jubileumi Szent-Györgyi emlékévben, 2012-ben, a 75 éve Nobel-díjat nyert Szent-Györgyi Albert teljesítményét, egyéniségét állította középpontba az SZTE, és először szervezett több magyarországi megyét és határon túli területet is érintő tanulmányi versenyt.
Az előkészületek már 2012 tavaszán elkezdődtek, az SZTE a versenyfelhívást még a múlt tanév végén eljuttatta egyrészt a Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió (DKMT) és az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar (TTIK) bázisiskoláihoz. Ezzel szinte országos méretűvé és nemzetközivé növekedett az SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Versenye. Nemcsak a DKMT-t alkotó dél-magyarországi régió megyéi, és a vajdasági, Temes megyei középiskolák magyar diákjai jelentkeztek, hanem bekapcsolódtak az SZTE TTIK bázisiskolái közül például Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Somogy megyei intézmények is.
Az SZTE fontosnak tartja, hogy minél több középiskolával szoros munkakapcsolatban segítse a továbbtanulókat. Épp ezért szerepelt az SZTE Szent-Györgyi Albert Tanulmányi Verseny fölhívásában, hogy a 3 fős diákcsapat egy tagja 10. osztályos legyen.
Ez a meghatározás persze nem az életkorra vonatkozik, hiszen több iskolában, a hagyományos 4 éves képzési rend mellett néhány éve 5 éves, nyelvi előkészítő évfolyamos képzés is történik. Ezekben az osztályokban az első évfolyamon magas óraszámban nyelvi és informatikai órákat tartanak. A közismereti tárgyak óraszáma minimális, így ezek anyagát a tanulók 1 éves eltolódással tanulják, így például 10. osztályban a 9.-es tananyagot, 11.-ben a 10.-est. Így aztán a 11. évfolyamra járó diák valójában 10. osztályosokkal megegyező tananyagot tanul. Az SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Versenye kérdéseinek összeállításából kulcsszerepet vállaló módszertant oktató kollégák is megerősítették: több tanulmányi versenyen – például a Kitaibel Pál nemzetközi biológiaversenyen, a Curie környezetvédelmi emlékversenyen – ezek a tanulók a 10.-esekkel egy kategóriában versenyeznek, az OKTV-n szintén a 10.-es tanulókkal esnek egy kategóriába.
A SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Versenyének különlegessége, hogy a Nobel-díjas tudós gazdag életművéből merítve több tudományterületet is érint. Azaz Szent-Györgyi Albert életművének tudománytörténeti feldolgozása mellett a Nobel-díjas kutató munkájához és a C-vitaminhoz kapcsolható tantárgyak – biológia, kémia, fizika – tanulmányi versenyének ötvözete. Ezzel a versenyre készülő csapatok sem egyetlen tudományterületre összpontosítottak, hanem a bölcsészet-, a társadalom- és a természettudományok széles skáláját érintve mélyítették ismereteiket.
2012-ben a verseny győztese, I. helyezettje: a debreceni Tóth Árpád Gimnázium csapata, azaz Kolostyák Zsuzsanna, Árva Hédi, Kovács Dániel, felkészítő tanáruk: Gőz József.
2013-ban a verseny győztese, I. helyezettje: a szegedi Dugonics András Piarista Gimnázium „Szegedi Piaristák” csapata, tagjai: Kisalbert Ákos, Fülöp Imre, Kovács Dániel, Selmeci Bence, a felkészítő tanár: Károlyi Attila.
2014-ben a verseny győztese, I. helyezettje: a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium RMG 3.0 csapata, tagok: Bálint Armand Rafael, Fejes Roland és Juhász Dániel.
2015-ben a verseny győztese, I. helyezettje: a 3.00 Tudós (Városmajori Gimnázium, Budapest) nyerte.